Friday, March 16, 2007

15

(၁၅)
ေယ ေကစိ သခၤါရာ
အတီတာ နာဂတ ပစၥဳပၸႏၷာ
အဇၩတၱံ ၀ါ ဗဟိဒၶါ ၀ါ
ၾသဠာရိကာ ၀ါ သုခုမာ ၀ါ
ဟီနာ ၀ါ ပဏီတာ ၀ါ
ေယ ဒူေရ သႏၲိေက ၀ါ
သေဗၺသခၤါရာ "ေနတံ မမ ေနေသာဟမသၼိ
န ေမေသာအတၱာ" တိ
ဧ၀ေမတံ ယထာ ဘူတံ သမၼပၸညာယ ဒ႒ဗၺံ

(၁၅)
ခ်စ္သားရဟန္းတို႔၊ လြန္ေလၿပီးေသာ အတိတ္ကာလ၊လာလတၱံ႔ေသာအနာဂတ္ကာလ၊ ယခုမ်က္ေမွာက္ ပစၥဳပၸန္ကာလ၌ ျဖစ္ေသာ အၾကင္အလံုးစံုေသာ သခၤါရတရားတို႔သည္ လည္းေကာင္း
မိမိအတြင္းသႏၲာန္၌ျဖစ္ေသာ သခၤါရတို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ အပသႏၲာန္၌ျဖစ္ေသာ သခၤါရတို႔သည္လည္းေကာင္း
ၾကမ္းတမ္းေသာ သခၤါရတို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ သိမ္ေမြ႕ေသာ သခၤါရတို႔သည္ လည္းေကာင္း
ယုတ္ညံ့ေသာ သခၤါရတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ျမင့္ျမတ္ေသာ သခၤါရတို႔သည္ လည္းေကာင္း
အၾကင္အေ၀း၌ျဖစ္ေသာ သခၤါရတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ အၾကင္အနီး၌ျဖစ္ေသာ သခၤါရတို႔သည္ လည္းေကာင္း
သခၤါရမ်ားေထြ ရွိၾကေလ၏။
ခပ္သိမ္းဥႆံု အလံုးစံုေသာ ထိုသခၤါရဟူသမွ်သည္ "ငါပုိင္ဥစၥာမဟုတ္၊ ထိုသခၤါရ အေပါင္းသည္ ငါျဖစ္၍ေနသည္ မဟုတ္၊ ထိုသခၤါရအေပါင္းသည္ ငါ၏အလုိသုိ႔လိုက္ေသာ အတၱမဟုတ္" ဤသို႔ ဆိုအပ္ခဲ့ၿပီးေသာနည္းျဖင့္ ထိုခပ္သိမ္း ဥႆံု သခၤါရဟူသမွ် အလံုးစံုကို မေဘာက္မျပန္ ဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း ႐ုပ္ခဲ၊ နာမ္ခဲ ၿဖိဳခြဲေဖာက္ထြင္း ၀ိပႆနာညဏ္ အလင္းျဖင့္ ႐ႈဆင္ျခင္အပ္၏။

(15)

Therefore, Bhikkhus, whatever mental formation there is, be it past, future or present,

Inward or outward,

Gross or subtle,

Low or lofty,

Far or near,

Mental formation of all kinds,

should be as regarded as they really are,

by right wisdom,

“This is not mine, this I am not, this is not the self for me.

No comments: