(၁၃)
ယာ ကာစိ ေ၀ဒနာ
အတီတာ နာဂတ ပစၥဳပၸႏၷာ
အဇၩတၱံ ၀ါ ဗဟိဒၶါ ၀ါ
ၾသဠာရိကာ ၀ါ သုခုမာ ၀ါ
ဟီနာ ၀ါ ပဏီတာ ၀ါ
ယာ ဒူေရ သႏၲိေက ၀ါ
သဗၺာေ၀ဒနာ
"ေနတံ မမ ေနေသာဟမသၼိ
န ေမေသာအတၱာ" တိ
ဧ၀ေမတံ
ယထာဘူတံ
သမၼပၸညာယ
ဒ႒ဗၺံ
(၁၃)
ယာ ကာစိ ေ၀ဒနာ
အတီတာ နာဂတ ပစၥဳပၸႏၷာ
အဇၩတၱံ ၀ါ ဗဟိဒၶါ ၀ါ
ၾသဠာရိကာ ၀ါ သုခုမာ ၀ါ
ဟီနာ ၀ါ ပဏီတာ ၀ါ
ယာ ဒူေရ သႏၲိေက ၀ါ
သဗၺာေ၀ဒနာ
"ေနတံ မမ ေနေသာဟမသၼိ
န ေမေသာအတၱာ" တိ
ဧ၀ေမတံ
ယထာဘူတံ
သမၼပၸညာယ
ဒ႒ဗၺံ
(၁၃)
ခ်စ္သားရဟန္းတို႔ လြန္ေလၿပီးေသာ အတိတ္ကာလ၊ လာလတၱံ႔ေသာအနာဂတ္ကာလ၊ ယခုမ်က္ေမွာက္ ပစၥဳပၸန္ကာလ၌ ျဖစ္ေသာ အၾကင္အလံုးစံုေသာ ေ၀ဒနာတရားသည္ လည္းေကာင္း၊ မိမိအတြင္းသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေသာ ေ၀ဒနာသည္ လည္းေကာင္း၊ အပသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေသာ ေ၀ဒနာသည္ လည္းေကာင္း၊ ၾကမ္းတမ္းေသာေ၀ဒနာသည္ လည္းေကာင္း၊ သိမ္ေမြ႕ေသာ ေ၀ဒနာသည္လည္းေကာင္း၊ ယုတ္ညံ့ေသာ ေ၀ဒနာသည္ လည္းေကာင္း၊ ျမင့္ျမတ္ေသာ ေ၀ဒနာသည္ လည္းေကာင္း၊ အၾကင္အေ၀း၌ျဖစ္ေသာ ေ၀ဒနာသည္ လည္းေကာင္း၊ အၾကင္အနီး၌ျဖစ္ေသာ ေ၀ဒနာသည္ လည္းေကာင္း ေ၀ဒနာမ်ားေထြ ရွိၾကေလ၏။
ခပ္သိမ္းဥႆံု အလံုးစံုေသာ ထိုေ၀ဒနာ ဟူသမွ်သည္ "ငါပုိင္ဥစၥာမဟုတ္၊ ထိုေ၀ဒနာ အေပါင္းသည္ ငါျဖစ္၍ ေနသည္မဟုတ္၊ ထိုေ၀ဒနာအေပါင္းသည္ ငါ၏အလုိသုိ႔ လိုက္ေသာ အတၱမဟုတ္" ဤသို႔ ဆိုအပ္ခဲ့ၿပီးေသာနည္းျဖင့္ ထို ခပ္သိမ္းဥႆံု ေ၀ဒနာ ဟူသမွ် အလံုးစံုကို မေဘာက္မျပန္ ဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း ႐ုပ္ခဲ၊ နာမ္ခဲ ၿဖိဳခြဲ ေဖာက္ထြင္း ၀ိပႆနာÓဏ္အလင္းျဖင့္ ႐ႈဆင္ျခင္အပ္၏။
ခပ္သိမ္းဥႆံု အလံုးစံုေသာ ထိုေ၀ဒနာ ဟူသမွ်သည္ "ငါပုိင္ဥစၥာမဟုတ္၊ ထိုေ၀ဒနာ အေပါင္းသည္ ငါျဖစ္၍ ေနသည္မဟုတ္၊ ထိုေ၀ဒနာအေပါင္းသည္ ငါ၏အလုိသုိ႔ လိုက္ေသာ အတၱမဟုတ္" ဤသို႔ ဆိုအပ္ခဲ့ၿပီးေသာနည္းျဖင့္ ထို ခပ္သိမ္းဥႆံု ေ၀ဒနာ ဟူသမွ် အလံုးစံုကို မေဘာက္မျပန္ ဟုတ္မွန္ေသာအတိုင္း ႐ုပ္ခဲ၊ နာမ္ခဲ ၿဖိဳခြဲ ေဖာက္ထြင္း ၀ိပႆနာÓဏ္အလင္းျဖင့္ ႐ႈဆင္ျခင္အပ္၏။
(13)
Therefore, Bhikkhus, whatever feeling there is, be it past,
future or present,
Inward or outward,
Gross or subtle,
Low or lofty,
Far or near,
Feeling of all kinds,
should be as regarded as they really are,
by right wisdom,
“This is not mine,
this I am not,
No comments:
Post a Comment